Modeketen Belloya heeft in ruim een maand tijd vier winkels geopend in ons land. De startup verkoopt ‘real size fashion’ en is van plan om volgend jaar verder uit te breiden. Dat laat medeoprichter en coo Maartje van Doorn weten op RetailWatching.
De eerste winkels van Belloya bevinden zich in Apeldoorn, Amersfoort, Nijmegen en Utrecht. Verder is recent ook de website gelanceerd en wordt het merk verkocht via Wehkamp. De komende periode focust de moderetailer op stabiliteit en wordt bekeken wat wel en niet werkt. “In het voorjaar willen we dan weer verder uitbreiden, in zowel Nederland als België”, aldus Van Doorn.
Belloya ziet uiteindelijk in beide landen ruimte voor dertig tot veertig vestigingen. Het is volgens Van Doorn door de groei van internetwinkelen niet langer nodig om voorbij de honderd winkels te gaan. Flagshipstores die er alleen ‘leuk uitzien’, komen er eveneens niet. “We willen alleen winkels hebben die rendabel zijn.”
Twee van de drie oprichters van Belloya hebben een verleden bij Paprika, een Belgische keten die de afgelopen jaren ook flink wat winkels in ons land heeft geopend. Van Doorn was tot vorig jaar verantwoordelijk voor die formule in ons land. Op RetailWatching vertelt ze waarom ze met Belloya is gestart en wat de nieuwe modeketen onderscheidt van haar branchegenoten.
Reacties 0