Intertoys test de komende maanden een nieuw concept op drie locaties in Nederland. De winkel in Leerdam is als eerst in het nieuw gestoken en heeft zijn deuren donderdag heropend. De komende weken zijn Hoorn en Amersfoort aan de beurt.
De speelgoedketen wil de ‘magie terug in de winkels brengen’ en maakt meer ruimte voor beleving. Door te snijden in het productaanbod in de winkel is er plek voor lachspiegels, een uitkijktoren en speelpleinen. Verder wordt een deel van het speelgoed uit de doos gepresenteerd, zodat kinderen het kunnen uitproberen. De kassa is uitgerust met een slagboom, die ze na het afrekenen met een druk op de knop kunnen openen.
De proefwinkels zijn ingedeeld op basis van speelprofielen. Zo ligt Playmobil niet langer bij Lego maar in de buurt van de poppen, omdat die allebei betrekking hebben op een rollenspel. Producten worden niet meer op merk gepresenteerd, maar op type speelgoed.
De proefwinkels gelden als eerste stap in de ontwikkeling van een nieuwe merkstrategie. Gedurende de proefperiode worden elementen toegevoegd en verwijderd, om zo tot een definitief concept te komen. “Volgend jaar willen we beginnen met de uitrol om binnen afzienbare tijd alle winkels om te bouwen”, laat formule- en marketingdirecteur Saskia Bax weten aan RetailNews.
Intertoys werkt ondertussen aan een nieuw logo, dat straks ook op de gevels van Bart Smit en Toys XL komt te staan. Moederbedrijf Blokker Holding maakte afgelopen juni bekend dat de drie speelgoedformules verder gaan onder de vlag van Intertoys. De naam Bart Smit verdwijnt het eerste kwartaal van volgend jaar uit de winkelstraat, waarna alle Toys XL-winkels worden verbouwd tot flagshipstores van Intertoys.
Reacties 0