Bol.com denkt niet actief na over het openen van eigen winkels. “Zeg nooit nooit, maar dat is onze expertise niet”, zegt directeur marketing en platforminnovatie Margaret Versteden in het novembernummer van EtailTrends.
De webwinkel streeft naar een zo breed mogelijk aanbod. “Dat principe is helemaal niet geschikt voor een winkelvloer”, aldus Versteden. Het gebruikmaken van bestaande retail om een selectie offline aan te bieden, past volgens haar beter bij de strategie van bol.com. “Dat werkt beter dan tien winkels draaiende houden die niet tot de core-business behoren.”
Online is nog veel groei te behalen en de klant vraagt niet om een fysieke winkel, ziet Versteden verder. Wel wil bol.com offline de samenwerking met Ahold Delhaize opvoeren. Zo is al geëxperimenteerd met de verkoop van pannen van de etailer bij Albert Heijn. “Het heeft geen prioriteit, maar we denken na over een breder productaanbod.”
Versteden gaat in het novembernummer van EtailTrends onder meer in op de ontwikkeling van een webshop naar een platform. Ze vertelt daarbij of en in hoeverre bol.com opschuift richting Alibaba en waar de belangrijkste groeikansen liggen. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0