Webwarenhuis fonQ opent eind deze maand een pop-up store in Amsterdam. De etailer ziet dit naar eigen zeggen als een kans om ervaring op te doen met fysieke retail.
Het is voor het eerst dat fonQ, afgezien van de showroom op het hoofdkantoor in Utrecht, een winkel opent. De pop-up store komt aan het Sarpathipark in Amsterdam staat in het teken van de feestdagen. Het assortiment bestaat uit ruim driehonderd cadeauproducten.
Beleving staat in de tijdelijke winkel centraal, zegt cmo Jeremiah Albinius. Zo organiseert fonQ een cursus ‘eerste hulp bij dichten’ in het weekend voor Sinterklaas en inspiratie voor het inpakken van cadeaus met een ‘giftwrapping 3-daagse’. Verder worden wekelijks workshops georganiseerd voor klanten. De winkel is tussen 28 november en 24 december zeven dagen per week geopend.
De pop-up store is naar eigen zeggen 'een eerste stap naar een fysieke winkel'. Die behoefte blijkt bij klanten aanwezig, zegt een woordvoerder tegen RetailNews. "Die willen meubels vaak toch even in het echt zien en voelen." Plannen voor vaste fysieke winkels zijn volgens haar wel ter sprake gekomen, maar nog heel pril. "Daar zie ik het volgend jaar zeker nog niet van komen." Wel worden de plannen vanaf volgend jaar mogelijk 'serieuzer' besproken, of volgt opnieuw een pop-up store.
Ceo Patrick Kerssemakers liet eerder dit jaar nog tegenover RetailWatching weten geen noodzaak te zien om winkels te openen, gezien de huidige groeicijfers. “Pas als we merken dat de vraag afneemt, zou dat een overweging kunnen zijn”.
Reacties 0