Mannen gaan bij het online shoppen een stuk pragmatischer te werk dan vrouwen. “Ze komen niet op onze site om inspiratie op te doen, maar omdat ze iets nodig hebben”, zegt webshopmanager Sandra Augustin van Only for Men in het novembernummer van EtailTrends.
De mannenmodeketen deed eens een experiment op Facebook met ‘outfit-of-the-day-posts’. “Al snel bleek dat onze doelgroep hier totaal niet op zit te wachten”, zegt Augustin. Mannen hebben volgens haar vooral behoefte aan goed advies, omdat ze bijvoorbeeld geen idee hebben van maten of modellen.
Bij het bouwen van de website houdt Only for Men rekening met de verschillen in voorkeuren tussen mannen en vrouwen, vertelt Augustin. Zo is er bij het design van de website gekozen voor een simpel en strak ontwerp in wit, zwart en grijs. “Mannen zitten niet te wachten op allerlei kleurtjes en tierelantijntjes.” In de basis zijn er volgens de webshopmanager echter geen grote verschillen in hoe de website in elkaar moet zitten voor mannen of vrouwen. Duidelijke navigatie, relevante filteropties en goede fotografie zijn voor iedereen even belangrijk.
In het novembernummer van EtailTrends wordt dieper ingegaan op de verschillen rond online shoppen tussen mannen en vrouwen. Daarbij komt onder meer Beate Uhse aan het woord, dat zijn focus de afgelopen jaren heeft verlegd van mannen naar vrouwen. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0