Patagonia steekt Black Friday-omzet in milieu

Patagonia steekt Black Friday-omzet in milieu

Patagonia schenkt dit jaar zijn volledige wereldwijde omzet van Black Friday aan milieubeschermingsorganisaties. "Deze steun is nu belangrijker dan ooit tevoren", aldus ceo Rose Marcario.

Het geld gaat naar kleine lokale organisaties, die lucht, water en bodem beschermen. Ook zal de retailer in zijn winkels en online informatie geven over hoe contact met deze groeperingen kan worden opgenomen en hoe consumenten zelf iets in hun omgeving kunnen doen.

Patagonia laat naar eigen zeggen al decennia in dat aandacht voor het milieu niet in strijd is met succesvol een bedrijf runnen. Zo steunt het sportlabel milieuorganisaties standaard al met één procent van zijn omzet, tot nu toe voor totaal zo'n 74 miljoen dollar. Met de Black Friday-actie wil Patagonia een stap verder gaan.

Reacties

Laatste nieuws








Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.


RetailTrends