​Rib.Eye.Steak mist omzet door oude bankrekening

​Rib.Eye.Steak mist omzet door oude bankrekening

Een deel van de omzet van Rib.Eye.Steak komt nog binnen op de bankrekening van de failliete Britain Group. Het is de opvolger van Go-Britain vooralsnog niet gelukt dit bedrag terug te vorderen, blijkt uit het tweede faillissementsverslag van de curatoren.

Het gaat om een bedrag van zo’n twintigduizend euro dat na het faillissement van Britain Group nog op de oude bankrekening terecht is gekomen, en daarmee in de failliete boedel. Deze betalingen worden gezien als ‘onverschuldigde betaling’, een betaling waartoe geen rechtsgrond is. Rib.Eye.Steak, dat aanspraak maakt op dit bedrag, wordt gezien als een ‘concurrente schuldeiser’. Dergelijke schuldeisers komen bij faillissementen pas later aan de beurt, als preferente schuldeisers zoals de Belastingdienst en het UWV zijn betaald.

Het is nog onduidelijk of Rib.Eye.Steak het geld uiteindelijk krijgt, schrijven de curatoren. Mogelijk blijft daarvoor onvoldoende geld over na het betalen van de andere schuldeisers. Rib.Eye.Steak heeft onmiddellijke terugbetaling geëist, maar dat is in samenspraak met de rechter-commissaris afgewezen. De discussie over de vordering duurt voort, besluiten de curatoren.

Britain Group ging deze zomer failliet, waarna de laatste winkels van Go-Britain hun deuren sloten. Vier winkels worden door eigenaar Dick Admiraal voortgezet onder het nieuwe concept Rib.Eye.Steak.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!