​Black Friday goed voor recordomzet online

​Black Friday goed voor recordomzet online

Amerikaanse online consumenten hebben dit jaar omgerekend ruim drie miljard euro uitgegeven op Black Friday. Samen met de verkopen op Thanksgiving werd zelfs meer dan vijf miljard euro besteed op het internet. Dat is een stijging van achttien procent ten opzichte van vorig jaar, blijkt uit onderzoek van Adobe Systems.

Bol.com evenaarde tijdens Black Friday zijn drukste dag van vorig jaar, zegt een woordvoerder tegen het Algemeen Dagblad. De etailer verwerkte 350 duizend bestellingen, naar eigen zeggen twee keer zoveel als de dag ervoor. Vergeleken met een dag in de zomerperiode zijn de verkopen volgens haar drie tot vier keer hoger.

Naast bol.com deden grote retailers als HEMA, Media Markt en Blokker in ons land mee met Black Friday. Sectoreconoom Dirk Mulder van ING verwacht dat het koopjesfestijn populair blijft in Nederland. De kortingen zijn in ons land vaak het hele weekend geldig, waardoor ze nog dichter tegen de sinterklaasaankopen aan zitten.

Black Friday is een nieuw moment dat ‘de detailhandel probeert te claimen’, stelt onderzoeker Gino Thuij van GfK. Het evenement kan hier volgens hem de komende jaren nog veel groter worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!