Klanten van bol.com krijgen op drukke dagen korting als hun bestelling niet een dag later bezorgd hoeft te worden. Maandag paste de etailer deze tactiek voor het eerst toe, meldt Het Nieuwblad.
Bestellingen bij bol.com worden doorgaans de volgende dag bezorgd. Momenteel beleeft het dochterbedrijf van Ahold Delhaize echter topdrukte in aanloop naar Sinterklaas. Afgelopen vrijdag, tijdens Black Friday, lag het aantal bezoeken al dertig procent hoger dan de dag ervoor. De drukte houdt volgens bol.com sindsdien aan, met nog meer bezoeken aan het begin van deze week. Maandag werd bol.com bijna 2,5 miljoen keer bezocht.
Maandagavond tussen negen en tien uur ’s avonds werden zo’n veertien artikelen per seconde besteld. Klanten die een dag langer op hun bestelling wilden wachten, konden kiezen voor 2,50 euro korting. Die tactiek werd ook in België gebruikt, waar het volgens BeCommerce-directeur Carine Moitier een primeur in de sector is. “Ik vind het in elk geval een topidee, want het is een win-win voor de klant en de webwinkel: de eerste krijgt korting, de tweede kan eventuele bestelpieken beter opvangen.”
Bol.com verwacht in november en december zo’n negen miljoen bestelde producten te verwerken, drie miljoen meer dan een jaar eerder. De etailer ligt op koers om dit jaar voor het eerst de omzetgrens van één miljard euro te passeren.
Reacties 0