​MotorKledingCenter wil ieder voorjaar nieuwe winkel

MotorKledingCenter hoopt de komende vijf jaar uit te kunnen groeien tot de marktleider in motorkleding. De retailer wil tot die tijd ieder voorjaar een nieuwe winkel openen. Dat laat mede-eigenaar Mark Bos weten op RetailWatching.

MotorKledingCenter maakte deze week al bekend een winkel in België te gaan openen. Fysieke winkels zijn volgens Bos belangrijk, omdat motorkleding een veiligheidsproduct is. “Consumenten willen graag advies over de juiste helm of bescherming in hun motorpak”, merkt hij.

Toch heeft hij zijn zinnen ook op een fikse online groei gezet. Momenteel wordt ruim een kwart van de totale omzet in de webwinkel geboekt. “We hebben onszelf afgevraagd hoe we de verkoper bij de klant in huis kunnen krijgen. Het antwoord was met informatievideo’s”, aldus Bos.

Door videomarketing te omarmen wil het concept zich onttrekken aan de prijzenoorlog, die met name online wordt gevoerd. “Er is altijd wel iemand die het product goedkoper aanbiedt, omdat hij het verlies bijvoorbeeld voor lief neemt”, zegt hij.

Lees op RetailWatching meer over de nieuwe aanpak van MotorKledingCenter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!