​Philips grijpt toch in na kortingsfout

​Philips grijpt toch in na kortingsfout

Klanten die met grote kortingen een bestelling bij Philips hebben geplaatst, krijgen die niet bezorgd. Het elektronicaconcern heeft toch besloten de orders te annuleren.

Door een fout op de webshop kregen klanten 75 euro korting op een product, in plaats van 7,50 euro op de totale bestelling. De komma was verkeerd geplaatst en de kortingscode was onbedoeld meerdere malen te gebruiken.

Philips liet eerder nog doorschemeren de orders niet te annuleren, maar komt daar nu toch op terug. Het concern maakt gebruik van het Otto-arrest uit 2008. Destijds hoefde het thuiswinkelbedrijf de televisies die per ongeluk voor 99 euro waren verkocht niet te leveren, omdat consumenten konden weten dat het om een vergissing ging.

Philips gaat alleen de bestellingen die al geleverd zijn niet meer opvragen, maar dat zijn er volgens een woordvoerder maar een beperkt aantal. De rest wordt niet geleverd, zegt ze tegenover RTL Z. Die klanten krijgen hun geld terug en kunnen als tegemoetkoming mogelijk een nieuwe kortingsactie verwachten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!