​​La Place naar Toronto, Zürich en Parijs

​​La Place naar Toronto, Zürich en Parijs

La Place heeft vorig jaar een omzet van 103 miljoen euro geboekt. Dat is twaalf procent meer dan een jaar eerder – de gesloten vestigingen in warenhuizen van V&D niet meegerekend. Dat heeft moederbedrijf Jumbo maandag bekendgemaakt.

Jumbo noemt de aankoop van La Place een schot in de roos. ‘Beide formules delen intensief en veelvuldig elkaars kennis op het gebied van food- en klantbeleving’, aldus het Veghelse concern.

In het afgelopen jaar gingen acht nieuwe restaurants open, waaronder in de voormalige warenhuizen van V&D in de Kalverstraat en Arnhem. Momenteel wordt met Hudson’s Bay de laatste hand gelegd aan een restaurantconcept, dat in de warenhuizen van de Canadese retailer in ons land wordt geïntroduceerd. Eind deze maand wordt daar meer over bekendgemaakt.

Maandag werd al duidelijk dat La Place achttien AC Restaurants overneemt. Het overnamebedrag wordt niet vermeld. Wel laat managing director Bart van den Nieuwenhof weten de buitenlandse expansie van La Place ‘onverminderd voort te zetten’. Zo komen er nieuwe vestigingen in Zürich, Parijs en Toronto, de thuisbasis van Hudson’s Bay. La Place opende onder de vleugels van V&D al in Duitsland, New York en op Bali. De retailer maakte daarvoor onder meer gebruik van franchisenemers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!