Suitsupply kan zich focussen op groei sinds oprichter Fokke de Jong en zijn management de touwtjes weer in handen hebben. De Jong kocht ruim een jaar terug Marcel Boekhoorn, Ben Kolff en Jeroen Schothorst uit. “Op het moment dat het een beperking begon te worden, zijn we uit elkaar gegaan”, zegt hij in het januarinummer van RetailTrends.
De Jong kan nu samen met het management weer de agenda bepalen. Waar de minderheidsaandeelhouders zich meer op liquiditeit richtten, wil hij vooral groeien. “Voor wat betreft de toekomst van Suitsupply zitten de belangen van het management en mij meer op één lijn.”
Suitsupply gaat dit jaar vooral hard groeien met zijn onlinebusiness. “Amerika, Europa en ook Azië zullen we verder zien accelereren”, stelt De Jong. In de Verenigde Staten komen er de komende maanden tien winkels bij, bovenop de ruim twintig die er al zijn geopend. In Azië verwacht hij minimaal drie of vier vestigingen te openen.
De mannenmodeketen is zeventien jaar na zijn oprichting nog niet volwassen, stelt De Jong. De meeste groei en grote groeispurten liggen volgens hem nog in het verschiet. Het fundament van Suitsupply is volwassen, stelt hij. “Maar voor het moment kun je ons – zeker buiten Nederland – beter beschouwen als een retailer die zich nog in de kinderfase bevindt.”
De Jong gaat in het januarinummer van RetailTrends in op de groeimogelijkheden in binnen- en buitenland, een eventuele beursgang én ondeugende marketing. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0