Het Britse autoconcept Rockar wil op termijn overal ter wereld beschikbaar zijn. “Allerlei combinaties met autofabrikanten zijn mogelijk”, zegt oprichter Simon Dixon in het januarinummer van RetailTrends.
Bij Rockar kunnen klanten zelf hun auto samenstellen en kopen, zonder dat er een verkoper aan te pas komt. Dat kan zowel volledig online als op digitale schermen in een van de drie winkels. De automotivebranche is volgens Dixon ‘op geen enkele manier’ meegegaan in de digitale wereld. “Op het internet is de klant de baas, bij een dealer ligt de macht nog steeds bij de verkoper.
Rockar opende zijn eerste twee winkels in samenwerking met Hyundai. Eind vorig jaar kwam daar een vestiging met Jaguar Land Rover bij, in het Westfield-winkelcentrum in Londen. De retailer hoopt met zijn locatiekeuze een jonger, vooral vrouwelijk publiek te bereiken. “Het maakt veel verschil als je ons product in een retailomgeving aanbiedt”, aldus Dixon.
Voor de wereldwijde uitrol wil Dixon zich niet beperken tot locaties in grote winkelcentra. “We hebben een platform dat op zich geen fysieke winkel nodig heeft.”
Op RetailWatching is te zien hoe een Rockar-winkel eruitziet. In het januarinummer van RetailTrends wordt uitgebreid op het Britse concept ingegaan. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0