Rosada en Roermond krijgen zelfde eigenaar

Rosada en Roermond krijgen zelfde eigenaar

McArthurGlen heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van Rosada Fashion Outlet in Roosendaal. De eigenaar van de outlet in Roermond neemt Rosada over van Resolution Property. Dat hebben de twee partijen woensdag bekendgemaakt, zonder financiële details prijs te geven.

Resolution Property is sinds eind 2012 eigenaar van Rosada en heeft sindsdien bijna zeventig nieuwe huurobjecten en -verlengingen gerealiseerd, goed voor ruim de helft van het winkeloppervlak in het outletcenter. In mei 2016 werd nog een tweede uitbreiding afgerond, waarbij de outlet er 7.500 vierkante meter winkelruimte bijkreeg. Rosada heeft nu ruim 23 duizend vierkante meter aan winkelruimte. Er zijn 75 winkels te vinden, die in totaal 120 merken vertegenwoordigen.

Rosada zag de omzet de afgelopen vier jaar verder met 54 procent stijgen. In 2015 telde het koopjescentrum 1,2 miljoen bezoekers. “Dankzij creatief vermogensbeheer kunnen de mogelijkheden die Rosada biedt ten volle benut worden en kan het outletcenter met McArthurGlen als eigenaar zich verder succesvol ontwikkelen”, aldus partner Scott O’Donnell van Resolution Property.

Gary Bond van McArthurGlen laat weten dat Rosada ‘spannende mogelijkheden’ biedt voor zijn groep, die inmiddels uit 22 outletcenters in negen landen bestaat. “We willen het outletcenter in 2017 naar een hoger niveau tillen”, aldus de managing director development. De overname wordt naar verwachting in maart afgerond.

Ceo Kees Woltering van projectontwikkelaar Stable noemde Rosada vorig jaar op RetailWatching al een ‘echte beleving’ en een ‘voorbeeld voor het nieuwe shoppen’. Al blijft Designer Outlet Roermond wat hem betreft een klasse apart. “Dat is het Real Madrid binnen de outletwereld en staat steevast in de top van de beste outletcentra in Europa.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!