De verkoop van Nederlandse producten via Tmall is tijdens Singles’ Day met 23 procent gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. De vraag naar Belgische producten groeide zelfs met 58 procent, meldt Alibaba Benelux woensdag.
Van de Nederlandse producten was babymelkpoeder het populairst, gevolgd door elektronische scheerapparaten, elektrische tandenborstels en luchtreinigers. Daarnaast laat het Chinese online handelshuis weten dat bier uit Nederland is tachtig procent meer werd verkocht dan tijdens Singles’ Day in 2015.
De productgroepen consumentenelektronica, moeder/baby/spelgoed, meubels en voedsel waren over heel 2016 het populairst. In België sprongen met name mode en voedsel erbovenuit.
Alibaba Benelux is druk bezig meer Nederlandse merken en producten aan te sluiten op Tmall Global en Tmall. Retailers als Albert Heijn, Ekoplaza, Flinders, D.I.O.en Boon’s Markt hebben hun weg naar China inmiddels gevonden. Om meer bedrijven kennis te laten maken met de verkoopplatforms vindt er in maart een speciale e-handelsmissie plaats. “Wij hebben de technologie, wij hebben de enorme hoeveelheid Chinese consumenten actief op onze platforms en nu nodigen we Nederlandse en Belgische ondernemers uit hiervan te profiteren”, aldus directeur Roland Palmer.
Reacties 0