Bol.com wil naar vijftig procent omzet via platform

Bol.com wil naar vijftig procent omzet via platform

Bol.com verwacht dat binnen enkele jaren de helft van zijn consumentenomzet van externe verkopers afkomstig is. “Onze missie is het nummer één netwerkplatform in Nederland en België te worden”, zei directeur marketing & platform innovation Margaret Versteden donderdag tijdens de Webwinkel Vakdagen.

Momenteel gaat één op de vier bestelde artikelen via externe verkopers. De etailer biedt steeds meer diensten aan om zijn externe verkopers te helpen de kwaliteit te verbeteren. Zo kunnen zij hun producten sinds vorig jaar bij bol.com in het magazijn leggen, om hun leverbetrouwbaarheid te verhogen. “In 2015 was die van al onze partners gemiideld nog 88 procent, vorig jaar 95 procent, bijna het niveau van bol.com zelf”, aldus Versteden.

Om de extra logistieke druk aan te kunnen, investeert bol.com in eigen distributieruimte. Het dc in Waalwijk wordt naar verwachting eind 2017 geopend en mogelijk al snel uitgebreid. “Uiteindelijk willen we tot één miljoen producten op voorraad kunnen hebben”, aldus Versteden. Zover zal het dit jaar echter nog niet komen.

Bol.com wil verder sameday-delivery opschalen. Klanten krijgen bestellingen nu dezelfde dag thuisbezorgd als zij op werkdagen voor twaalf uur ’s middags bestellen. Dat moet volgens Versteden op termijn één of twee uur worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!