Geen ​V&D-webshop, maar 'innovatieve app'

Geen ​V&D-webshop, maar 'innovatieve app'

Roland Kahn en Ronald van Zetten zien af van een webwinkel onder de naam V&D. In plaats daarvan starten ze V&D Concepthouse, een ‘platform voor jonge ondernemers’, zegt Van Zetten in De Financiële Telegraaf.

V&D Concepthouse wordt een platform waar ‘concepten en merken een springplank naar de toekomst vinden’, zo staat te lezen op de nieuw gelanceerde website. Daarbij moeten jonge professionals merken als Schoolcampus, Prijzencircus en Liv ‘nieuwe vaart en energie geven, met nadruk op online.’ Het platform komt op een 'innovatieve app' die halverwege dit jaar wordt gelanceerd, zegt Van Zetten.

De ict van V&D bleek ‘zo gammel als maar kon’, zegt Van Zetten over het afblazen van de webshop. “We hebben geprobeerd het te vernieuwen, maar ook dat ging niet.” In overleg met leveranciers is daarop besloten van voren af aan te beginnen met een nieuw plan. Daarbij draait het volgens Van Zetten sterk om sociale media als Instagram, Facebook en Whatsapp. “Zij streven webshops voorbij als het gaat om engagement, omzet en bereik. Een traditionele webwinkel hoort niet bij het nieuwe plan, evenmin als fysieke winkels.

Van Zetten en Kahn kochten de merkrechten van V&D in juni vorig jaar voor een half miljoen euro. Al snel werd duidelijk dat een lancering van ‘V&D 2.0’ vertraagd werd door gebrekkige techniek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!