​Het beste van RetailWatching: week 4

​Het beste van RetailWatching: week 4

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom HEMA-topman Tjeerd Jegen een button draagt
Waar je Tjeerd Jegen ook tegenkomt, de topman van HEMA draagt altijd een button. Zelfs tijdens zijn presentatie op het Anton Dreesmann Jaarcongres zien we de tekst terug op zijn jasje: ‘Ik help u graag, Tjeerd’. Of ‘happy to help’, als hij een winkel in Londen bezoekt.

Hoe je seks verkoopt volgens Beate Uhse
Een consument wordt ’s ochtends wakker met een bepaalde behoefte. Hoe eindigt die later op de dag in een van de winkels van Beate Uhse? Zo omschrijft coo Dennis van Allemeersch in het kort het proces dat centraal staat in de strategie van het erotiekconcern.

Het nut van de Media Markt Club
Media Markt wordt steeds meer omnichannel, waarbij het niet uitmaakt via welk kanaal de klant koopt. Om die ontwikkeling te ondersteunen werd vorig jaar het loyaliteitsprogramma Media Markt Club geïntroduceerd, Een jaar na de lancering telt Media Markt Club al een miljoen leden. Daarmee heeft de elektronicaketen zijn ambitie waargemaakt, vertelt coo Dennis Hooijmans in een update.

Hoe Picnic de beste melkboer op aarde wil worden
Het is deze maand tien jaar geleden dat toenmalig Apple-topman Steve Jobs een iPod, telefoon en internet in één aankondigt. “De iPhone heeft het totale landschap veranderd”, zegt mobile tech lead Lars Lockefeer van Picnic op de Webwinkel Vakdagen. Picnic omarmt die verandering, door een volledige supermarkt in een app te stoppen.

De dromen van Domino’s in Nederland
Domino’s timmert onophoudelijk aan de weg in ons land. Het aantal vestigingen blijft groeien als kool en de technologische innovaties buitelen over elkaar heen. Je kunt het zo gek niet bedenken of de pizzaketen werkt eraan, of doet het zelfs al. Pizzarobots- en drones gaan we dit jaar al zien ons land, maar achter de schermen wordt intussen nog veel meer getest.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!