Kleding.nl is met zusterbedrijf Fashiola vorig jaar uitgerold van vijf naar vijftien landen. Dit jaar komen daar nog eens tien landen bij, zo laat de zoekmachine dinsdag weten.
Kleding.nl was vorig jaar goed voor een retailomzet van bijna vijf miljoen euro per maand. Dat is ongeveer een verdubbeling ten opzichte van 2015, toen het platform in totaal 24 miljoen euro omzet boekte. Meer dan de helft van de omzet komt inmiddels uit de buitenlandse websites.
Onder de naam Fashiola is de zoekmachine onder meer actief in Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje. In ieder land wordt binnen twee jaar het break-evenpunt bereikt, stelt directeur Peter Langenkamp. Hij wil met Fashiola over de hele wereld actief worden. “We geven daarom sinds begin 2016 vol gas op de internationale uitrol en hebben tot op heden al onze doelstellingen bereikt.”
Fashiola opende vorig jaar onder meer webwinkels in Brazilië, Italië en Zweden. Het bedrijf telt maandelijks ruim 3,5 miljoen bezoekers, die goed zijn voor ruim 55 duizend transacties.
Reacties 0