De Duitse winkelketen Tedi heeft in eigen land een nieuwe discountformule geïntroduceerd. De komende vijf jaar moeten tot duizend filialen onder de naam Black.de in Duitsland worden geopend.
Black.de is in oktober gelanceerd in Dortmund, gevolgd door nog een opening in Dortmund en één in Duisburg. Later deze maand komen daar filialen in Gelsenkirchen en Hemer bij.
De nieuwe winkelketen richt zich op panden vanaf achthonderd vierkante meter, waaronder voormalige supermarkten. Daarmee volgt het bedrijf de strategie van Action, dat in Duitsland aan een fikse opmars bezig is. De winkels van Tedi zijn doorgaans een stuk kleiner.
Black.de beschikt over een breed assortiment aan food en non-food, waaronder drogisterij-, hobby- en huishoudartikelen. Zwart en grijstinten voeren de boventoon in de inrichting. De retailer noemt zichzelf de 'eerste legale zwarte markt'. Een webwinkel is er niet, maar die wordt op termijn wel geopend. Het assortiment is al online te bekijken.
Black.de vallen onder dezelfde Duitse groep als Tedi, KiK en Woolworth, die onlangs een groot deel van de winkels van Charles Vögele in Duitsland overnamen. Onbekend is of die winkels worden ingezet voor de nieuwe formule. Tedi telt in ons land elf winkels, nadat recent vier vestigingen werden overgedragen aan KiK.
Reacties 0