The Sting heeft een groeiplan waarbij de omzet binnen drie jaar moet oplopen van 250 naar vierhonderd miljoen euro. Het modeconcern steekt onder meer twintig miljoen euro in een nieuwe keten onder de naam Distrikt Nørrebro.
“Een enthousiast team bij onze inkoop wil graag, net als Costes, winkels openen van dit merk”, vertelt oprichter Herman Franzen in Het Financieele Dagblad. Distrikt Nørrebro is volgens hem ‘basic kleding, maar ook van het soort dat je naar je werk aan kunt’. Het merk is al sinds 2015 bij The Sting te koop. Dit najaar gaan de eerste zeven winkels van de nieuwe keten open. De retailer ziet ruimte voor zo’n twintig vestigingen.
The Sting gaat binnenkort in Den Bosch ook van start met de nieuwe mannenketen Costes Men. Zusterformule Costes moet op haar beurt dit jaar groeien van 23 naar veertig vestigingen, waarna volgens nog maximaal tien openingen volgen. Verder investeert de retailer in een nieuwe webwinkel, die de naam House of Brands gaat dragen.
The Sting heeft in 2015 voor het derde jaar op rij verlies gedraaid, zo blijkt uit cijfers die deze week worden gepubliceerd. De rode cijfers worden veroorzaakt door de opstartkosten voor de webshop en sluitingen van verliesgevende winkels in Duitsland en Engeland. De verliezen hebben niets te maken met de financiële crisis, stelt Franzen. Het verlies van vijf miljoen euro uit 2015 heeft volgens hem vorig jaar plaatsgemaakt voor een (voorlopige) winst van vier miljoen euro.
The Sting heeft nu nog acht winkels in het buitenland. Daar moeten er dit jaar weer twee of drie bijkomen, vertelt de oprichter. Er gaan winkels open in Londen en Antwerpen, terwijl ook naar Parijs en Barcelona wordt gekeken.
Reacties 0