Webwinkelketen vidaXL wil het grootste warenhuis voor ‘slow moving goederen’ ter wereld worden. De etailer verwacht dit jaar 250 miljoen euro om te zetten, zegt commercieel directeur Kijo Oudshoorn in De Financiële Telegraaf.
VidaXL groeit de laatste jaren naar eigen zeggen met veertig tot vijftig procent per jaar. Ook is het oninewarenhuis volgens Oudshoorn ‘al jaren winstgevend’. Hoeveel winst de webshop maakt, wil hij niet kwijt.
Het van oorsprong Nederlandse vidaXL is inmiddels actief in 29 landen en haalt zeventig procent van zijn omzet uit het buitenland. Sinds kort stelt het zijn platform open voor externe verkopers, die goed zijn voor drie tot vier procent van het assortiment. Uiteindelijk wil vidaXL ruim één miljoen producten in zijn assortiment hebben.
VidaXL start binnenkort met de bouw van een distributiecentrum van honderdduizend vierkante meter in Venlo, dat het zelf financiert. Dat biedt plaats aan vierhonderd medewerkers en is naar eigen zeggen het grootste e-commercedistributiecentrum van Nederland.
Natasja lannooy 9 mei, 15:44
G Ipenburg 4 mrt, 14:56
Paul Braspenning 29 jun, 18:12