Bloomon haalt meer dan twintig miljoen euro op

Online bloemenverkoper Bloomon krijgt een fikse kapitaalinjectie. De voormalige RetailRookie heeft 21,4 miljoen euro opgehaald bij investeerders, waaronder Fortino Capital.

Fortino Capital is het investeringsfonds van Duco Sickinghe, voormalig topman van het Belgische Telenet. “Bloomon is het eerste bedrijf dat een internationaal consumentenmerk in de bloemenmarkt heeft opgezet, met een duidelijke eigen stijl”, zegt hij. Andere investeerders zijn het Amsterdamse Inkef Capital en het Franse Partech Ventures.

Bloomon heeft inclusief de nieuwe investeringsronde zo’n 25,5 miljoen euro aan groeigeld gekregen. De nieuwe financiering wordt volgens oprichter Patrick Hurenkamp in bestaande markten en het IT-platform gestoken. Bovendien wil de etailer zijn diensten in nieuwe landen aanbieden. Momenteel is Bloomon actief in Nederland, Duitsland, België, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. “We groeien hard en denken wereldwijd”, aldus Hurenkamp.

Bloomon koopt zijn bloemen rechtstreeks in bij kwekers, waarna stylisten boeketten samenstellen. Daardoor zijn de boeketten van de abonnementsdienst naar eigen zeggen verser en goedkoper dan bij andere online aanbieders.

RetailTrends