Eigenaren van ​Neckermann.com liggen overhoop

Eigenaren van ​Neckermann.com liggen overhoop

Readen Holding Corporation neemt juridische stappen tegen Axivate Capital, voormalig grootaandeelhouder van Neckermann.com. Het bedrijf van Ronald Steenbergen stelt dat Axivate Capital de overdracht van de intellectuele eigendommen van de webwinkel frustreert.

Readen Holding nam vorig jaar alle aandelen van Neckermann.com over, dat naast D5Avenue in de dochtermaatschappij Readen Retail werd geplaatst. Axivate Capital kreeg in ruil daarvoor 22,75 procent van de aandelen in Readen Retail.

De intellectuele eigendommen en domeinnaam zijn volgens Readen deels met vertraging overgedragen en deels nog niet. Dat laat het bedrijf naar eigen zeggen geen andere keuze dan juridische stappen te ondernemen tegen het investeringsbedrijf uit Amsterdam.

Vanwege de vertraging van de overdracht van de intellectuele eigendommen zegt Readen niet voldoende te hebben kunnen investeren in de fysieke winkels van Neckermann. De veertien fysieke winkels in Nederland en België werden eind vorig jaar failliet verklaard, nadat ze nog geen jaar eerder hun deuren hadden geopend. De webshop bleef daarbij buiten schot.

Neckermann.com richt zich nu volledig op de online activiteiten en zegt het publiek ‘een nieuwe winkelervaring’ te bieden. Anders dan gevestigde concurrenten met meer dan 150 duizend producten, richt de webwinkel zich met zo’n zesduizend producten op de beste deals voor klanten. Als Neckermann.com niet de beste prijs kan bieden, komt het artikel niet in de webshop. Deze nieuwe strategie biedt volgens de eigenaar extra voordelen, zoals gerichtere marketing, een betere onderhandelingspositie met leveranciers en een efficiënter voorraadbeheer.

Onlangs bleek uit het faillissementsverslag dat er een discussie loopt met Otto over de naam Neckermann. Het Duitse bedrijf, dat in 2012 de merkrechten van Neckermann kocht, betwist de geldigheid van de overdracht van het recht op het gebruik van die naam in ons land.

Reacties

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends