Ruim een kwart van de Nederlandse consumenten noemt bol.com de winkel waar zij het meest van houden. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A onder negentienhonderd respondenten.
Bol.com was met 27 procent de meest genoemde naam en staat bij zowel mannen als vrouwen bovenaan het lijstje. Coolblue, Media Markt, Albert Heijn en Zalando maken de top vijf van mannen compleet, bij de vrouwen zijn dat H&M, HEMA, Action en Zalando.
54 procent van de consumenten die zeggen van een retailer te houden, houdt het meest van een bedrijf met fysieke winkels. Bij vrouwen ligt dat percentage hoger dan bij mannen, terwijl alleen de leeftijdscategorie dertig- tot en met 44-jarigen meer van pure webwinkels houdt. Dertien procent van de respondenten zegt niet van retailers te houden.
Q&A onderzocht de 'meest geliefde' retailers naar aanleiding van Valentijnsdag. Meer consumenten besteedden daar dit jaar aandacht aan, blijkt uit het onderzoek. De meeste cadeaus worden bij een zelfstandige winkelier gekocht, terwijl het aantal onlineaankopen stijgt.
Reacties 0