Naam Jodenvet niet wenselijk

De revival van het oud-Hollandse snoepgoed van aardappelzetmeel en suiker, Jodenvet, zorgt voor opschudding. Zo reageerde Ronnie Naftaniel, directeur van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vol afschuw over de naam van het snoepje omdat het volgens hem doet denken aan het uitbraden van Joden. Na de introductie bij Jamin in Amsterdam kwam bij het CIDI tientallen klachten binnen. Nadat Jamin op de hoogte was gesteld van de klachten heeft de snoepwinkel de naam veranderd in borsthoning. De naamswijziging wordt ook door de toeleverancier doorgevoerd, net als tal van andere winkeliers die klachten en bedreigingen ontvingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!