​Het beste van RetailWatching: week 8

​Het beste van RetailWatching: week 8

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom The Sting weer winstgevend wordt
Oprichter Herman Franzen was er begin deze maand als de kippen bij om de jaarrekening van The Sting te nuanceren. Nog voordat de rode cijfers over 2015 waren ingediend bij de Kamer van Koophandel, vertelde hij in de krant dat het helemaal niet zo slecht gaat met zijn modeketen. The Sting heeft meerdere ijzers in het vuur om weer te groeien.

De moeizame opmars van stadswinkels
Niet alleen de groei van stadswinkels lijkt zich stevig door te zetten, ook het begrip ‘stadswinkel’ op zichzelf is geëvolueerd. Naast bouwmarkten en woonwinkels, gaan nu ook supermarkten en zelfs drogisterijen met het begrip aan de haal. De groei gaat echter lang niet altijd zo snel als gehoopt, en er zitten soms ook de nodige haken en ogen aan.

De roerige maanden van C&A
C&A staat niet bekend om zijn bereidheid informatie te delen met de buitenwereld. Hoe goed of slecht het precies gaat met het van oorsprong Nederlandse kledingconcern, is een mysterie. Maar de ontwikkelingen van de laatste maanden wijzen wel een bepaalde richting op. Wat gebeurde er de afgelopen tijd allemaal bij de fashionretailer, die vorig jaar zijn 175ste verjaardag vierde?

Zo wil Makro de zelfstandige ondernemer lokken
Makro kondigde een jaar geleden de nodige ingrijpende veranderingen aan. Het schrappen van zeshonderd banen in drie jaar tijd was er daar een van. Een andere was in de investering van vijftig miljoen euro in vernieuwing. Dat wordt onder meer gestoken in een nieuw winkelconcept, waarbij de vestigingen worden omgebouwd tot 'unieke marktplaatsen'.

Dit zijn de meest besproken modeketens van Nederland
Fashion en het internet gaan al lange tijd hand in hand. Als een van de eerste retailbranches weet de mode het internet goed te vinden – way back in the days. Zo blijkt ook uit socialmediadata van Buzzcapture. Tegenwoordig zijn bloggers, vloggers en andere influencers niet meer weg te denken uit het modelandschap. Het internet en influencers geven modemerken een identiteit en gezicht.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!