Mister Spex heeft vanwege het succes van zijn eerste winkel besloten om meer fysieke filialen te openen. Dat laat vice president multichannel Jens Peter weten. Een jaar na de start in Berlijn is vorige week een tweede winkel in de Duitse hoofdstad geopend.
De van oorsprong online brillenverkoper heeft gekozen voor een hightrafficlocatie aan de Schloßstraße, de belangrijkste winkelstraat van stadsdeel Berlijn-Steglitz. Verder staan nog eens vier winkelopeningen op de planning. Mister Spex opent zijn ‘multichannelconcept‘ ook in Oberhausen, Bremen, Bochum en Dortmund.
Mister Spex ging twee jaar terug ook in Nederland van start, maar heeft hier geen eigen winkels. De Duitse etailer mikt in ons land op een opticiennetwerk, waarbij klanten hun ogen bij partners kunnen opmeten en hun bril vervolgens online bij Mister Spex aanschaffen. Mister Spex werkt al samen met meer dan vijfhonderd opticiens in zijn thuisland. Daar krijgen de partners bij een oogmeting een vast bedrag aan commissie over de aankoop bij Mister Spex.
Reacties 0