​Only for Men weert vrouwelijke bezoekers

Herenkledingketen Only for Men is vanaf maandag alleen nog toegankelijk voor mannelijke klanten. Mannen winkelen het liefst alleen of met andere mannen, verklaart de retailer op basis van eigen onderzoek onder achttienhonderd mannen.

Uit het onderzoek kwam naar voren dat ruim zestig procent van de mannen het liefst alleen winkelt. Ongeveer een derde doet dat het liefst met vrienden en nog geen vijf procent met zijn partner. Ook bleek volgens de modeketen dat mannen de smaak van hun partner minder belangrijk vinden dan gedacht.

Ook commercieel ziet Only for Men kansen in de stap naar een ‘Men Only’-koers, zegt mede-eigenaar Arthur Feenstra. “Zonder vrouwen en vriendinnen winkelen mannen veel effectiever en we denken dat dit een positief effect op conversie en omzet gaat hebben.” Met alleen maar mannen in de winkel ontstaat volgens hem verder een ‘unieke sfeer die in geen enkele andere modewinkel ervaren kan worden’.

Only for Men gaat dit voorjaar bekijken of het nieuwe beleid succesvol is, vertelt een woordvoerder. De nieuwe koers betekent volgens haar dat de focus honderd procent op mannen komt te liggen. Op vrouwen gerichte evenementen als het ‘We Love Women’-weekend komen daarmee ook ten einde.

De vrouwelijke medewerkers kunnen gewoon bij Only for Men blijven werken. Klanten bleken hen te waarderen en de retailer vindt diversiteit onder de eigen medewerkers onmisbaar.

RetailTrends