Hudson’s Bay start vandaag met een campagne om achttienhonderd werknemers in Nederland te werven. Die zijn volgens de Canadese warenhuisketen nodig voor de eerste tien warenhuizen die dit jaar worden geopend.
Hudson’s Bay bevestigde deze week zijn komst naar Utrecht, dat het zeventiende huurcontract voor de nieuwkomer betekende. Dit jaar gaan de filialen in Almere, Amsterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle open. Uiteindelijk wil Hudson’s Bay tot twintig warenhuizen in ons land hebben.
De retailer laat in een persverklaring weten zijn klanten bij binnenkomst te willen verwelkomen door een host. De warenhuizen mikt op de segmenten fashion, beauty en home en gaat onder meer ‘lokale tijdelijke collecties’ aanbieden. Hudson's Bay ziet zichzelf niet als de opvolger van V&D, zegt HR-directeur Olof Kuipers tegenover NU.nl. "Wij willen echt wel een ander type beleving creëren voor onze gasten."
Hudson’s Bay wil ‘millennial-minded’ personeel, dat vanaf vandaag via digitale en sociale platforms wordt gezocht. Sollicitanten die worden uitgekozen mogen op een zelf gekozen tijdstip een video-interview afnemen, waarbij werknemers van Hudson’s Bay vragen stellen die ze via een app of webcam moeten beantwoorden. Een telefoongesprek met een recruiter bepaalt vervolgens of ze een aanbod krijgen voor een baan bij Hudson’s Bay.
De ‘grootste retailstart-up’ zoekt onder meer winkelmanagers, verkoopspecialisten en hosts. De eerste nieuwe medewerkers worden vanaf 1 juli opgeleid in de Hudson’s Bay Academy. De eerste winkelopening volgt nog in hetzelfde kwartaal.
Reacties 0