Vrouwen toch welkom bij Only for Men

Vrouwen toch welkom bij Only for Men

De overstap naar een ‘Men Only’-beleid van modeketen Only for Men was een marketingstunt. De retailer wilde daarmee naar eigen zeggen ‘de man-vrouwverhoudingen superscherp te zetten’.

Only for Men wilde met de actie blootleggen hoe belangrijk vrouwen zijn in het koopproces van herenmode. De retailer liet donderdag weten dat 61 procent van de mannen volgens eigen onderzoek het liefst alleen winkelt. In werkelijk hoort dat percentage juist bij mannen die het liefst hun partner meenemen, zegt de modeketen nu. “Als het echt zo zou zijn dat onze klanten zonder vrouwen zouden willen winkelen, hadden we daar zeker naar gekeken”, aldus mede-eigenaar Arthur Feenstra.

Only for Men laat verder weten juist een ‘charmeoffensief’ voor vrouwen te organiseren die met hun man mee gaan winkelen. Bij besteding boven 250 euro in de winkels van Only for Men, krijgen zij een waardebon van 35 euro van het lingeriemerk After Eden. “We zouden Only for Men niet zijn als het mes niet aan twee kanten zou snijden”, aldus Feenstra.

De bekendmaking van Only for Men leverde donderdag overwegend negatieve reacties op. Reageerders op RetailNews spraken van ‘een ondoordachte actie’ en ‘een foute publiciteitsstunt’. Ook op de Facebookpagina van de modeketen lieten tientallen mensen weten Only for Men voortaan links te laten liggen. Retailkenner Rupert Parker Brady sprak juist van ‘een briljante insight en een consequent besluit’. “Durf te kiezen en je wordt gekozen. Als je Only for Men heet moet je vrouwen weren. Uiteraard niet letterlijk, maar in de geest.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!