Consumenten oriënteren zich vaker dan voorheen op internet en in folders voordat ze een product aanschaffen. Vooral het percentage dat internet raadpleegt, is opvallend gestegen. Dat blijkt uit het Lokaal Consumenten Onderzoek van Expert dat werd uitgevoerd onder 10.000 consumenten. Uit het onderzoek kwam tevens naar voren dat service voor consumenten bepalend is bij de winkelkeuze. Bijna dertig procent van de ondervraagden vindt dat Expert de beste service verleent. Bij de concurrentie ligt dit percentage op gemiddeld 6 procent.
Veldwerk Optimaal houdt elk jaar in opdracht van Expert een Lokaal Consumenten Onderzoek onder zo'n 10.000 consumenten. Uit het onderzoek blijken folders en internet een belangrijke leidraad te zijn voor de aanschaf van een product in een elektronicazaak. Zo'n 30,6 procent oriënteert zich op internet en 58,6 procent via de folder. Twee jaar geleden was dat respectievelijk 17,5 en 54,3 procent. Ook een bezoek aan de winkel wordt gebruikt ter oriëntatie op de aanschaf van een product. Gemiddeld bezoekt de consument ongeveer 2,1 winkels voordat een aankoop wordt gedaan.
Hier treft u het hele bericht.
Consument oriënteert zich breed
Gepubliceerd op 29 november 2005 om 00:00
Reacties 0