McDonald’s ziet mogelijkheden om thuisbezorging snel op te schalen. De fastfoodketen ziet het als een markt die geëxplodeerd is, maar waar het zelf nog nauwelijks op inhaakt.
McDonald’s vertrouwt sterk op bezorging om met name de Amerikaanse verkopen een boost te geven, zeiden bestuursleden volgens Bloomberg tijdens een investeerdersdag. “Restaurantbezorging is een markt van honderd miljard dollar”, aldus senior vice president Lucy Brady. Pilots met thuisbezorging werden al gedaan in onder meer Florida en New York. Waar en wanneer als eerste wordt uitgerold, is nog niet bekendgemaakt.
Vooral in Azië en het Midden-Oosten bezorgt McDonald’s al op veel plekken thuis. Dat heeft de fastfoodketen vorig jaar één miljard dollar opgeleverd. McDonald’s werkt voor de verschillende pilots samen met onder meer Postmates, UberEats en Foodpanda. Voor de uitbreiding van de bezorgservice wordt volgens ceo Steve Easterbrook gekeken naar ‘verschillende partners’, zonder dat er al definitieve keuzes zijn gemaakt.
De retailer liet verder weten mobiel bestellen en betalen nog dit jaar naar twintigduizend restaurants in zijn grootste markten te brengen. Wereldwijd heeft McDonald’s een kleine 37 duizend vestigingen, waarvan bijna 250 in Nederland.
Reacties 0