Geen garanties speelgoed v/h jaar

Speelgoed dat is uitgeroepen tot speelgoed van het jaar biedt niet altijd het beste vermaak. Hulpsinten laten zich elk jaar weer beïnvloeden door de ranglijst van de Stichting SpeelGoed Nederland. De doelstelling van deze stichting is het stimuleren van de verkoop van goed speelgoed. Met de nadruk op verkopen. De commerciële belangen zijn groot. “Het speelgoed van het jaar is niet altijd het beste speelgoed”, aldus speelgoed deskundige Marianne de Valck. Kinderen letten vooral op losse onderdelen, details, de grootte van de doos en of iets beweegt, geluid maakt of een leuke kleur heeft. Ouders daarentegen hebben een focus op de prijs, de wens van het kind, pedagogische waarde, duurzaamheid en jeugdherinneringen. In het boekje van De Valck wordt nog een derde groep beschreven, de grootouder. Deze groep consumenten heeft de volgende eigenschappen in het achterhoofd bij het aanschaffen van speelgoed: verwennen, groots, om samen te doen en traditioneel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!