Nelson opent dit weekend de deuren van voormalige Dolcis-locaties in Heerlen en Maastricht. Later deze maand komen daar de filialen in Utrecht, Roermond en Den Bosch bij.
Nelson nam begin vorig jaar zo’n twintig locaties over van Dolcis, dat als onderdeel van Macintosh Retail Group failliet was verklaard. De schoenenketen investeert nu in het verbouwen van deze winkels tot de eigen formule. “Het openen van deze nieuwe winkels op deze belangrijke A-locaties in Nederland is voor ons een belangrijke stap richting de landelijke uitbreiding van ons winkelbestand”, aldus marketingmanager Laura van Dam.
De winkels zijn volgens haar onder meer voorzien van sfeervolle elementen die passen bij de stad waar ze gevestigd zijn. Verder zijn er webzuilen, waarmee Nelson niet-voorradige schoenen de volgende dag thuis kan laten bezorgen.
De filialen in Den Bosch en Utrecht worden uitgerust met het premiumconcept, dat vorig jaar in Amsterdam is geïntroduceerd. In die winkels worden ook schoenen van duurdere merken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein verkocht, naast vertrouwde merken als Dr. Martens, Nike en Vans. De aankopen kunnen dankzij mobiele kassa’s op elke gewenste plek worden afgerond.
Reacties 0