Last minute tips webwinkels

Met de feestdagen voor de deur is menig retailer druk bezig met de voorbereidingen voor de sinterklaas en kerstinkopen. Ook voor webwinkels geldt: zorg dat je klaar bent voor de feestinkopen. Voor de internetretailer bij wie de omzet niet voldoet aan de verwachtingen een lijstje met last-minute acties die de verkoop kan stimuleren:

1. Gebruik uw bestand met emailadressen van klanten om een speciale mailing de deur uit te doen met daarin cadeautips.

2. Biedt extra korting aan voor het kopen van meerdere artikelen (bijvoorbeeld slippers met pyama). Slinger de aanbieding aan met een speciale mailing.

3. Prijs artikelen op tijd af als ze niet goed verkopen. Het is beter ze nu voor minder geld te verkopen dan straks ermee te blijven zitten.

4. Biedt tegoedbonnen aan op uw website en zorg ervoor dat het product makkelijk te vinden is op uw internetsite. Hoe dichter de feestdagen bij komen hoe populairder de bonnen worden. Vooral last-minute shoppers zullen blij zijn met de mogelijkheid de bonnen snel in huis te hebben. De mogelijkheid om ze downloadbaar aan te bieden heeft de voorkeur.

5. Zorg ervoor dat (potentiële) klanten de verzendinformatie makkelijk kunnen vinden. Verzend de artikelen zo snel mogelijk en weet zeker dat je ervoor kunt zorgen dat de gekochte spullen snel in huis zijn.

Hier treft u het originele artikel. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!