RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De innovatieslag van Omoda
Personalisatie, innovatie en mobiel. Dat zijn dit jaar de speerpunten voor Omoda. Om met de eerste te beginnen wordt een nieuw systeem geïmplementeerd waardoor de schoenenketen eindelijk echt iets kan met al zijn verzamelde klantdata. Maar ook aan de voorkant kunnen we nieuwigheden verwachten, zoals een restyling van het loyaliteitsprogramma en robots in de winkel. Marketing- en e-commercemanager Gertie Bin geeft een voorproefje van wat we kunnen verwachten.
Hoe Kiko Milano stilletjes ook ons land verovert
Kiko Milano bezorgt zijn cosmeticaproducten sinds drie jaar in ons land, terwijl de eerste fysieke winkel eind 2014 zijn deuren opende. Het Italiaanse merk zit sindsdien niet stil in Nederland, maar ook daarbuiten niet.
Zo gaat Mall of the Netherlands eruitzien
Na zijn transformatie tot Mall of the Netherlands moet winkelcentrum Leidsenhage een complex met 'viersterren serviceniveau' zijn waar 'een dagje uit centraal staat'. Flagshipstores, hoogwaardige architectuur, tal van horecagelegenheden en een designer gallery moeten daar een bijdrage aan leveren.
Fietsenwinkel.nl schakelt nog een tandje bij
Meer dan veertig miljoen omzet haalde Fietsenwinkel.nl vorig jaar binnen, mede dankzij de opening van zeven fysieke winkels. Het einde van de groei is volgens ceo Bastiaan Hagenouw van moederbedrijf International Bike Group nog lang niet in zicht, zowel qua omzet als winkelopeningen niet. Verdubbelen is het toverwoord.
Waarom Schorem scoort op social media
Schorem krijgt klanten uit alle hoeken van de wereld en heeft op Facebook bijna één miljoen fans. Over Instagram is Schorem inmiddels over de kwart miljoen volgers heen. Waarom deze de Nederlandse barbier zo populair is? Deze twaalf voorbeelden geven misschien het antwoord.
Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.
Reacties 0