Takeaway.com heeft vorig jaar een verlies van bijna 30,9 miljoen euro geleden. Dat is een stijging van 58 procent ten opzichte van 2015, blijkt uit de woensdag gepubliceerde jaarcijfers.
Het grotere verlies kwam voor een deel door de toegenomen marketinguitgaven. Die bedroegen in 2016 82,6 miljoen euro, veertig procent meer dan het jaar ervoor. In Nederland voerde Thuisbezorgd.nl wel zijn positieve ebitda met een derde op, van 26,4 naar 34,7 miljoen. In de andere markten daalde dit resultaat juist, waardoor Takeaway.com als geheel een negatief ebitda van 18,3 miljoen euro noteert.
De omzet nam opnieuw sterk toe, met 45 procent tot 111,6 miljoen euro. In Duitsland groeide Takeaway.com met ruim de helft, waarmee het naar eigen zeggen marktleider is op basis van het aantal bestellingen. “Dat is nu ongeveer net zo groot als dat van de nummers twee en drie bij elkaar”, aldus ceo Jitse Groen. In Nederland groeide de etenbestelsite met 32 procent en in de overige markten met 82 procent.
Takeaway.com zal ook dit jaar verder investeren in marketing. Daarom verwacht de maaltijdbestelsite ook 2017 met rode cijfers af te sluiten.
Reacties 0