​Van Hulley wil opschalen via retailers

​Van Hulley wil opschalen via retailers

Van Hulley wil een serieuze marktspeler worden met zijn duurzaam geproduceerde boxers. Daarvoor wil het onder meer gebruikmaken van de kledingoverschotten van grote modeketens, zegt oprichter Jolijn Creutzberg op RetailWatching.

Het Groningse Van Hulley maakt boxershorts van overhemden die consumenten opsturen, omdat ze het niet meer dragen. Zij krijgen hun eigen overhemd dan binnen enkele werkdagen als boxer weer teruggestuurd. Om grote volumes te maken wil Creutzberg op termijn werken met textiel dat op voorraad ligt, door gebruik te maken van de overschotten van retailers. “Zo kunnen we een superduurzaam kledingmerk neerzetten en koop je straks een verantwoorde boxer in de winkel.”

De boxers bij Van Hulley worden gemaakt door vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt, die tegelijkertijd worden begeleid naar een baan of opleiding. Uiteindelijk kan het aanbod volgens Creutzberg breder worden dan boxers, met productie vanuit een fabriek. Het sociale aspect van personeel dat wel een duwtje in de rug kan gebruiken moet daarbij behouden blijven.

Van Hulley is tijdens het event Changemakers in Retail aanwezig met een mobiel naaiatelier. Neem je oude overhemd dan ook mee en ontvang tien procent korting op jouw eigen Van Hulley. Jolijn Creutzberg is een van de sprekers tijdens het event. Klik hier voor meer informatie over Changemakers in Retail.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!