Het beste van RetailWatching: week 11

Het beste van RetailWatching: week 11

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dit is de nieuwe concurrent van Action
Tedi heeft in Duitsland een nieuwe discountformule geïntroduceerd. De komende vijf jaar moeten tot duizend filialen onder de naam Black.de in Duitsland worden geopend. De nieuwe winkelketen richt zich op panden vanaf achthonderd vierkante meter, waaronder voormalige supermarkten. Daarmee volgt het bedrijf de strategie van Action, dat bij onze oosterburen aan een fikse opmars bezig is.

Heerlijk, zo'n kassarel bij Jumbo
Columnist Hans Verstraaten heeft veel respect voor de familie Van Eerd en hun Jumbo’s, maar ziet een van hun beloftes nog weleens verkeerd uitpakken. Namelijk deze: dat je niet hoeft af te rekenen als je vierde – of vijfde, of zesde, of zevende – in de rij bent voor de kassa. Onlangs maakte hij daardoor voor de derde keer een heuse kassarel mee.

MS Mode: het leven na de doorstart
Na het faillissement van MS Mode volgde weliswaar een doorstart, maar wel met fors minder winkels. Ook is de webshop enige tijd uit de lucht geweest. Toen die weer live ging was er champagne, vertelt Marie-Christien van Wensen, die bij de modeketen verantwoordelijk is voor CRM, customer insights & online marketing. Hoe gaat de modeketen ervoor zorgen dat het relevant blijft voor zijn klanten?

De Coolblue van spullen met een goed verhaal
Bellamy Gallery wordt in haar eerste jaar direct benoemd tot RetailRookie 2016. Het concept valt op door de combinatie van ‘de kwaliteit van luxe merken en het businessmodel van discounters’. Op het Retail Outlook Event geeft medeoprichter Mireille van der Sprong een stand van zaken en neemt ze haar wensenlijstje door. “Mijn grote droom is dat Bellamy Gallery uitgroeit tot de Coolblue van spullen met een goed verhaal.”

De mooiste shoppingmalls ter wereld
Mall of the Netherlands moet een winkelcentrum worden zoals we dat in ons land nog niet kennen. Wereldwijd zijn er al genoeg voorbeelden van zo'n 'Mall of...', waar voor het project in Leidsenhage ook goed naar gekeken wordt. Mall of Scandinavia is het directe voorbeeld, maar er zijn meer shoppingmalls die het bekijken waard zijn.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!