De vastgestelde doelstellingen van de bij IKEA opgeleide Anders Moberg blijven gewoon van kracht. Daarbij staat de combinatie van 5 procent omzetgroei en 5 procent operationele marge in 2006 voor de supermarktbedrijven als een paal boven water. In het derde kwartaal kwam de operationele marge uit op 3,3 procent. Daarbij is de marge geschoond voor de kosten van de eerder bekend gemaakte schikking met benadeelde aandeelhouders. De omzet nam toe met 1,7 procent, minder dan gehoopt door tegenvallende verkopen bij Albert Heijn en Stop & Shop.
Bij AH stond de marge door promotionele activiteiten extra onder druk. In 2006 hoopt Moberg nieuwe grote kostenreducties te behalen in de waardeketen. Daarnaast moeten nieuwe winkels, huismerken en het eigen gezondheidslabel de omzet doen stijgen. Dus tot nu toe houdt Moberg vast aan de gestelde doelen. Zo lijkt in ieder geval tot medio 2007, tot die tijd loopt zijn arbeidscontract bij Ahold.
Moberg blijft bij doelstelling
Gepubliceerd op 30 november 2005 om 00:00
Reacties 0