Moberg blijft bij doelstelling

De vastgestelde doelstellingen van de bij IKEA opgeleide Anders Moberg blijven gewoon van kracht. Daarbij staat de combinatie van 5 procent omzetgroei en 5 procent operationele marge in 2006 voor de supermarktbedrijven als een paal boven water. In het derde kwartaal kwam de operationele marge uit op 3,3 procent. Daarbij is de marge geschoond voor de kosten van de eerder bekend gemaakte schikking met benadeelde aandeelhouders. De omzet nam toe met 1,7 procent, minder dan gehoopt door tegenvallende verkopen bij Albert Heijn en Stop & Shop.

Bij AH stond de marge door promotionele activiteiten extra onder druk. In 2006 hoopt Moberg nieuwe grote kostenreducties te behalen in de waardeketen. Daarnaast moeten nieuwe winkels, huismerken en het eigen gezondheidslabel de omzet doen stijgen. Dus tot nu toe houdt Moberg vast aan de gestelde doelen. Zo lijkt in ieder geval tot medio 2007, tot die tijd loopt zijn arbeidscontract bij Ahold.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!