​Beef&Steak denkt aan fysieke winkels

Onlineslagerij Beef&Steak verwacht dit en volgend jaar in totaal zeventien shop-in-shops te openen. “Daarna gaan we kijken naar een vervolgstap”, zegt oprichter Jan Faber op RetailWatching.

De fysieke aanwezigheid van Beef&Steak beperkt zich nu tot vriezers met een vleesassortiment bij tankstationshops, tuincentra en barbecuewinkels. Of en wanneer er eigen winkels geopend worden, is nog niet bekend. “Maar ik hou de optie open”, zegt Faber. Die zouden behalve een verkooppunt kunnen dienen als locatie voor workshops. Die geeft de etailer nu in zijn thuisbasis in Ter Aar en trekken volgens Faber ruim duizend bezoekers per jaar.

Beef&Steak ziet geen heil in samenwerking met supermarkten, omdat het de risico’s van de grote volumes daar te groot vindt. “Vlees heeft een mate van kopieerbaarheid”, zegt Faber. Maak je jezelf afhankelijk van die volumes en er wordt gekopieerd, dan heb je een levensgroot probleem.” Ook het feit dat Albert Heijn een online vleesaanbod heeft dat lijkt op dat van Beef&Steak, maakt hem ‘niet enthousiaster om met zulke partijen samen te werken.”

Faber gaat op RetailWatching uitgebreid in op de ontwikkeling van de onlinevleesmarkt en de positie van Beef&Steak daarin.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!