​Het beste van RetailWatching: week 12

​Het beste van RetailWatching: week 12

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

H&M is gewaarschuwd: United Wardrobe komt eraan
Van een gebrek aan ambities kun je United Wardrobe niet beschuldigen. De online marktplaats voor tweedehands kleding is pas drie jaar bezig, maar is vastbesloten de leiding van H&M en Primark het zweet te doen uitbreken. Via de ‘online kledingkast’ is inmiddels al voor 4,5 miljoen euro aan mode verkocht en de voormalige RetailRookie is gestart met de internationale uitrol. “Maar qua cultuur zijn we nog steeds een beetje een studentenbedrijf”, zegt medeoprichter Thijs Verheul.

Hoe een compleet winkelhart uit de grond wordt gestampt
Ruim tachtigduizend bewoners tellen de wijken Leidsche Rijn en Vleuten de Meern. Over niet al te lange tijd zullen dat er zelfs honderdduizend zijn. De voorzieningen zijn er ‘nog niet zoals ze zouden moeten zijn’. Maar daar komt over een jaar verandering in, als Leidsche Rijn Centrum wordt geopend. “Het moet een volwaardig centrum worden, met alles wat je ook in de grote stad vindt.”

Hoe Beef&Steak de concurrentie afslacht
Een vriezer in de winkel van een pompstation. Voor onlineslagerij Beef&Steak is dat een shop-in-shop. Het lijkt niet veel, maar het zou weleens een eerste stap kunnen zijn naar echte, eigen winkels. Want hoewel de webwinkel winst maakt en marktleider onder de online vleesverkopers is, ziet oprichter Jan Faber dat de consument nog steeds behoefte heeft aan een fysiek contactmoment. Hij vertelt over de stormachtige groei van de online vleesmarkt en hoe Beef&Steak daarin onderscheidend wil blijven.

Een kijkje in de keuken van IKEA
De Nederlandse Evelyn Higler was tot voor kort ceo van IKEA in Polen. Onder haar leiding is in Warschau het initiatief Kuchnia Spotkan gelanceerd. Op het Retail Outlook Event geeft ze letterlijk een kijkje in de keuken.

Het hectische jaar van Olcay Gulsen
Een inschattingsfout, noemt Olcay Gulsen het besluit om de winkelorganisatie van SuperTrash zonder extra werkkapitaal over te nemen. Bang dat haar kledingconcern kopje onder gaat, is ze echter nooit geweest. Tegenover BNR gaat de modeondernemer in op een hectisch jaar, waarin SuperTrash en zustermerk ST. studio voor het eerst rode cijfers schreven.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!