Maxeda-formule Brico wil de concurrentieslag aangaan via een uitbreiding van zijn winkelbestand. De expansie gaat volgens De Morgen gepaard met een nieuw winkelconcept, dat donderdag debuteerde in Zemst.
De dhz-keten, die met 160 winkels in België actief is, wil volgens managing director Dieter Struye jaarlijks ‘een paar nieuwe winkels’ openen. De retailer richt zich daarbij veelal op plaatsen waar ook zijn concurrenten nog niet aanwezig zijn. “We zoeken naar die white spots, waar geen doe-het-zelf aanwezig is en we die markt kunnen ontwikkelen”, zegt Struye.
In de nieuwe formule is onder meer ruimte voor een uitgebreider assortiment, zelfscankassa’s en een sterkere binding met de webwinkel. De fysieke winkels blijven daarbij het belangrijkst en online staat ‘volledig in dienst van de winkel’. Alle 160 winkels, waaronder ook de formules Plan-it en Brico City vallen, moeten de komende jaren worden aangepakt.
Eerder dit jaar werd nog bekend dat Brico zo’n honderd banen wil schrappen. Het gaat volgens Struye niet om een herstructurering, maar om winkels waar ‘historisch een teveel aan personeel is gegroeid’. Brico is in België in een prijzenslag verwikkeld met Gamma en Hubo.
Reacties 0