​Het beste van RetailWatching: week 14

​Het beste van RetailWatching: week 14

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Vier redenen waarom WE boven jan is
Op de dag dat het eerste deel van het vernieuwde Hoog Catharijne opent, houdt WE Fashion er ook een feestje. De winkel in het Utrechtse winkelcentrum gaat voortaan door het leven als flagshipstore van de modeketen. “Dit is hét visitekaartje van WE”, vertelt ceo Joris Aperghis na het doorprikken van een confettiballon.

Waarom dit het beste online warenhuis van ons land is
Superwinkel.nl verraste vriend en vijand door tijdens de Shopping Awards de prijs voor beste online warenhuis in de wacht te slepen. De voormalige winnaar in de categorie persoonlijke verzorging liet vorige maand HEMA en bol.com onder zich. Wat is het geheim van Superwinkel.nl?

Dit vinden Xenos en Perry Sport van het merkenonderzoek
Bol.com is voor het derde jaar op rij het sterkste retailmerk van Nederland. Dat blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2017 dat Hendrik Beerda Brand Consultancy heeft uitgevoerd en dat in RetailTrends is gepubliceerd. Xenos is een opvallende nieuwkomer in de lijst van verwachte groeiers, terwijl Perry Sport het meest heeft ingeboet aan merkkracht.

Hoe Brandfield de juweliersmarkt wil opschudden
Onlinespelers die de winkelstraat betreden wekken geen verbazing meer. Een ‘fysiek touchpoint creëren’ of de mogelijkheid bieden producten te zien en te passen zijn veelgenoemde redenen. Voor onlinejuwelier Brandfield is de ‘traditioneel ingerichte’ markt nog een extra reden. Als pionier ziet algemeen directeur Jacco Tas het als zijn taak om de branche te vernieuwen. Hoe moet dat gebeuren?

SoLow is nog lang niet uitgegroeid
Discount is geen garantie voor succes. Dat blijkt wel uit het faillissement van Euroland en het afstoten van Nederlandse filialen door Tedi. Toch is de discountmarkt allesbehalve op zijn retour, stelt directeur Danny Dame van de snelgroeiende discountformule SoLow. “Ik zie nog heel veel ruimte op de Nederlandse markt.”

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!