Zeeman klaar voor verdere stappen op het digitale vlak

Zeeman klaar voor verdere stappen op het digitale vlak

Zeeman neemt deze maand een nieuw professioneel e-commerceplatform in gebruik. Deze webshop voor Nederland en België is goed te gebruiken op een smartphone, tablet en laptop, zegt cfo Albert van Bolderen in Retail Connect. “Met dit platform zijn we klaar om in de toekomst internationaal verdere stappen op het digitale vlak te zetten.”

Zeeman lanceerde ruim drie jaar terug een webshop in Nederland en heft de tijd genomen om te leren. “Wij weten nu op welke wijze we dit kanaal kunnen inzetten”, aldus Van Bolderen. Een webshop kan volgens hem ook voor discountformules van toegevoegde waarde zijn. “Je moet een webshop niet overschatten, maar ook niet onderschatten.”

Als klanten artikelen van Zeeman online willen bestellen, moet de retailer dat volgens Van Bolderen mogelijk maken. Als voorbeeld wijst hij op een lang, elastisch T-shirt dat vooral bij zakenmensen erg populair is. “Wij merken dat die hun bestellingen graag via internet plaatsen.”

Van volledig geïntegreerde online en offline kanalen is vooralsnog geen sprake. Klanten kunnen hun internetbestellingen wel terugbrengen in de winkel, maar bijvoorbeeld niets reserveren of via een zuil bestellingen plaatsen. Zeeman is op dit moment niet bezig met verdere innovaties op de winkelvloer, zegt de cfo. “Maar we sluiten niet uit dat we op termijn meer aandacht daaraan gaan besteden.”

Retail Connect is een magazine van Simac Retail en wordt uitgegeven door RetailTrends Media.

RetailTrends