V&D Concepthouse lanceert eerste mode-app

V&D Concepthouse lanceert eerste mode-app

Onder de naam Frendz lanceert V&D Concepthouse donderdag het eerste deel van zijn socialcommerceplatform. Via de app kunnen consumenten op basis van tips op social media kleding van verschillende merken shoppen, schrijft Het Financieele Dagblad.

Frendz-gebruikers krijgen onder meer foto’s van influencers en verschillende merken te zien, die ze direct in de app kunnen kopen. Het platform werkt daarvoor samen met tussen de veertig en vijftig partners, waaronder Levi’s. Voor producten van merken en retailers die geen partner zijn, wordt de gebruiker doorverwezen naar hun webwinkel.

Frendz verdient geld door een afdracht van één euro per transactie en een commissie van tien procent van de netto-omzet na retourzendingen. “Daarmee zijn we de goedkoopste in de markt”, aldus ceo Ronald van Zetten van V&D Concepthouse. Met die inkomsten wil hij de kosten dekken, terwijl de winst moet komen uit de verkoop van data over trends en modevoorkeuren.

Komende zomer volgt de herlancering van Schoolcampus, terwijl V&D Concepthouse ook plannen heeft met Prijzencircus, Liv en Soho. Gebruikers van de apps onder de V&D-koepel kunnen straks collages maken van items die ze zelf hebben gevonden op internet, zegt Van Zetten in het aprilnummer van RetailTrends. “Vergelijk het met Pinterest, maar wij willen faciliteren dat die items altijd te koop zijn.”

Van Zetten vertelt in het aprilnummer van RetailTrends meer over zijn plannen met V&D Concepthouse en zijn samenwerking met Roland Kahn. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends