Hobbywinkelketen Pipoos verandert zijn naam waarschijnlijk op niet al te lange termijn in Panduro. Die verwachting spreekt managing director Wouter de Keizer uit op RetailWatching.
Pipoos werd vijf jaar geleden overgenomen door het Zweedse familiebedrijf Panduro Hobby. De Pipoos-formule werd tot nu toe aangehouden vanwege de naamsbekendheid in Nederland, zegt De Keizer. “Maar ik kan me voorstellen dat we voor synergievoordelen en marketingdoeleinden omgaan naar een Panduro-winkelketen.” De logo’s en winkelinrichtingen van Pipoos en Panduro zijn de afgelopen jaren al meer op elkaar afgestemd.
De retailer is in verschillende steden bezig met verhuizingen naar betere locaties en mikt nog op enkele nieuwe plaatsen. Een daarvan is Enschede, van waaruit de stap naar Duitsland zou kunnen worden gemaakt. Panduro heeft nu al drie winkels bij onze oosterburen, waarvoor de verantwoordelijkheid in Zweden ligt. Maar volgens De Keizer is het logischer om die activiteiten vanuit Nederland aan te sturen. “De verschillen tussen Duitsland en Nederland zijn kleiner dan tussen Scandinavië en Duitsland.”
De Keizer gaat op RetailWatching uitgebreid in op de groeiplannen van Pipoos.
Reacties 0