Het beste van RetailWatching: week 16

Het beste van RetailWatching: week 16

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Pipoos zijn toekomst in elkaar knutselt
Wie gaat er in deze tijd, waarin al het denkbare tijdverdrijf digitaal lijkt te zijn, nog met een bolletje wol of stapels gekleurd papier achter de knutseltafel zitten? Managing director Wouter de Keizer van Pipoos ziet juist een sterke tegentrend, en plukt daar met zijn formule gretig de vruchten van. De hobbywinkelketen durft zich na wat bescheiden jaren weer volop in de spotlights te zetten, onder meer door uitbreiding en verhuizing naar A1-locaties.

Waarom Zara's wervingswinkel navolging verdient
Zara opent een tijdelijke winkel om mensen te verleiden bij de winkels te komen werken. Eigenlijk zouden alle zichzelf respecterende winkelketens en merken dit moeten doen, vindt Rupert Parker Brady. Zijn oproep: stop met het anoniem online solliciteren via LinkedIn-profielen en cv’s en durf in een winkelomgeving met een serviceconcept mensen zonder retailervaring te ontvangen en welkom te heten.

De hobbels van House of Men
Rick Moorman wist al vroeg dat hij was geboren om mode-ondernemer te worden. Zijn strijd om in die branche te overleven bracht hem tegen wil en dank tot waar hij nu is: een van de symbolen van de blurringdiscussie. En dat terwijl iets als blurring volgens hem eigenlijk helemaal niet bestaat. “Alleen in Nederland hebben we er een woord voor, in de rest van de wereld gebeurt het gewoon”, zei hij tijdens het event Blurring in Retail.

Zo werkt De Bazaar aan een beter imago
Wie Beverwijk zegt, denkt aan de Zwarte Markt. Het koopjesparadijs, dat sinds 1994 als De Bazaar door het leven gaat, trekt elk weekend tienduizenden bezoekers naar Beverwijk. Met ruim twee miljoen bezoekers in 2016, staat De Bazaar naar eigen zeggen zelfs in de top drie van grootste trekpleisters van ons land. Toch hebben veel mensen nog het beeld van de oude Bazaar in hun hoofd, weet Carolien Kruijt, werkzaam op de afdeling acquisitie en verhuur.

In deze luxe boetiek kun je alleen rozen kopen
Ons land telt honderden bloemenwinkels, maar plekken waar je alleen rozen kunt kopen zijn een stuk schaarser. Laat staan rozenwinkelketens zoals OnlyRoses, een Britse luxeretailer die flink aan de weg timmert in het Midden-Oosten.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!